۱۰/۰۳/۱۳۸۹

انرژی مثبت


برنامه ای از شبکه چهار پخش شد تحت عنوان مستند راز . این برنامه را از بازار تهیه کردم و دیدم . تقریباً بخش عمده ای از حرفهای دکتر آزمندیان و دیگر اساتید علم روانشناسی و یا تکنولوژی فکر را در آن به زبان دیگر مطرح کرده بودند.
انرژی مثبت یکی از منابع اصلی موفقیت در زندگی و مدیریت است . چند وقت قبل با معرفی من، گروهی از دوستان با یک شرکت قراردادی بستند که منجر به اختلاف و دعوا شده بود و مطالبات مالی دوستان ما را بلوکه کردند.

از من خواستند که به مشکلات رسیدگی کنم، وقتی با طرفین حرف زدم، متوجه شدم که دو گروه صرفاً با نگاه بدبینانه و کاسب کارانه ، با ارسال انرژی های منفی فراوان، همه راههای دستیابی به موفقیت را بسته اند و هر چقدر هم که تصمیم می گیرند به یک پیمان مشترک دست یابند، باز انرژی های منفی در جلسات و خارج از جلسات و ذهن و نگرش آنها، کار خود را می کند و با اختلاف جلسه را ترک می نمایند.

تصمیم گرفتم، مشکل را حل کنم. دو گروه را نشاندم و برای آنها از انرژی های مثبت و امکان حل مشکل سخن گفتم . یکی از طرفین حاضر شد انرژی منفی را کنار گذاشته و انرژی مثبت بفرستد. هر چند این گفتار آنها بیشتر در حرف بود و در عمل باز هم در ذهنشان انرژی منفی می فرستادند، اما منجر به حل مساله گردید.

نتیجه : انرژی مثبت، اصلی ترین منبع موفقیت در زندگی و مدیریت است . با جلوگیری از منابع انرژی های منفی و صدور انرژی های مثبت ، می توان به بیشترین تعامل ها، بیشترین پولها، بیشترین موفقیت ها دست یافت .

تکمیل : جالب آنکه منابع انرژی مثبت در دین اسلام بسیار فراوان است . مواردی از جمله : هدیه دادن، سلام کردن، دست دادن، در آغوش گرفتن، لبخند زدن، غم را در دل نگه داشتن و شادی را بر چهره نشاندن (امام علی(ع))، سخن نیکو گفتن و پرهیز از ناسزا  و ... و شاید یکی از علت های با نشاط بودن مومنین واقعی، همین منابع انرژی مثبت در آنها باشد که توسط دین توصیه شده است. در واقع دین چیزی جز یاد دادن منابع مثبت انرژی و پرهیز دادن از منابع منفی انرژی نیست که متناسب با عقل ناتوان انسان در قرون و اعصار گذشته پدیدار گشته است و او را به سمت شادی، نشاط ، موفقیت در دنیا (و همچنین در آخرت) رهنمون شده است. 

۱ نظر:

  1. ر زمان انتخاب هتل‌ های تهران؛ معیارهای مختلفی نظیر موقعیت مکانی، دسترسی به مراکز مهم شهری، وضعیت ترافیکی، دسترسی به وسایل حمل‌ونقل عمومی و بسیاری موارد دیگر در می‌بایست مد نظر قرار داد. همچنین به منظور سهولت بیشتر برای رزرو هتل‌ های تهران می‌توانید به‌صورت آنلاین و از طریق سایت‌ ایران هتل آنلاین، اقدام به رزرو هتل مورد نظر خود کنید. مناسب ترین هتل های تهران برای سفر های کاری

    پاسخحذف